czwartek, 27 grudnia 2012

Wywiad Jennifer z The Daily Beast


Na dużym ekranie, Jennifer Lawrence jest tak twarda jak wygląda. Ale spotykaj ją na kolacji, a szybko dowiesz się prawdy – jest wagi lekkiej. Po jednym kieliszku wina już zaczyna czuć się wstawiona. „Będę musiała zjeść”, mówi. „Albo zdejmę swoje ubrania”. Zamawia hamburgera z bekonem i frytki smażone na oleju truflowym. Nie, czekaj, mówi kelnerce, by nie przynosiła bekonu. Ani burgera. W oko wpadają jej paski befsztyka, zanim decyduje się na co naprawdę ma ochotę – kurczaka z frytkami. „Zaczekaj. Przepraszam, jestem taka wkurzająca”. „Purée ziemniaczane! Tak, zamiast frytek”. Nakrywa to bekonem – wygląda na to, że kocha bekon (tak jak pizzę Domino, gumę do życia, Sour Patch Kids i precle zanurzone w awokado). Powinniśmy podzielić się frytkami? „Nie”, nalega. „Zamów, co chcesz”. Kiedy to robię, wtrąca się: „Robisz olbrzymi błąd!”. Frytki smażone w oleju truflowym.

Jeśli brzmi to jak scena z Kiedy Harry poznał Sally, to dlatego że Lawrence, 22, jest ekscentryczną duszą. Nigdy nie wiedziałbyś z jej rozkładu poważnych ról – Katniss Everdeen w Igrzyskach śmierci,Mystique w X-Men: Pierwsza klasa oraz jej nominowanym do Oscara debiucie w Do szpiku kości. Lawrence dorastała w Louisville, Kentucky, gdzie uwielbiała Lucille Ball. „Moim priorytetem numer jeden w życiu jest śmiech”, mówi. Teraz widownia będzie miała okazję zobaczyć tą komediową stronę w ostatnim filmie Davida O. Russela Poradnik pozytywnego myślenia. Lawrence gra Tiffany, wdowę, która romansuje z sąsiadem z bipolarnością (Bradley Cooper). Lawrence jest tak świetna w tej roli, że już teraz jest faworytką do Oscara w kategorii Najlepsza Aktorka.
W szczerej dwugodzinnej rozmowie przy kolacji w Atlancie, Lawrence rozmawiała z Raminem Stoodehem o wielu śmiesznych – i kilku poważnych – tematach.
Jak odkryłaś Tiffany?

Kiedy po raz pierwszy się pojawiłam, była Gotką. Miała kruczoczarne włosy i zamierzałam nosić kolczyk w języku. Ona miała milion kolczyków. Przystaliśmy na to i przetestowaliśmy. Po prostu nie wydawało się to nam właściwe. Mieliśmy nową garderobę i pofarbowaliśmy moje włosy jaśniej, by uczynić ją mniej intensywną.

Zdiagnozowałaś jej chorobę?

Nie, Bradley studiował dokumenty ludzi z psychozą maniakalno-depresyjną. Nigdy nie czułam się jakby Tiffany była chora. Wydawało mi się, że Tiffany robi coś i nie przeprasza. Mówi: „Tak, przeleciałam wszystkich w moim biurze. Opłakiwałam śmierć mojego męża”. Dla mnie polegało to na zyskaniu wagi oraz leżeniu.

Powód bycia -

Właściwie było to przezabawne od tyłu. David zaciągnął mnie do swojego biura. Dopiero skończyłam kręcenie Igrzysk śmierci, a on powiedział: „Posłuchaj, na temat kwestii wagi, chciałbym, abyś przybrała na wadze.” Nie ma problemu. Potem w połowie kręcenia filmu, kiedy filmowaliśmy scenę tańca, mówił: „O tak, będziesz w krótkiej bluzce do talii”.

Co?

Jestem białą biedotą, więc mogłam być białą biedotą w wersji Kentucky. Nie jestem pewna jak to się nazywa. Koszulka do brzucha? Pół top?

Jaki jest David O. Russell?

Nigdy nie spotkałam kogoś, kto zasługiwałby bardziej na swoją reputację niż David. Jest najcieplejszym, najmilszym, najwspanialszym mężczyzną. Myślę, że jedynym problemem tak naprawdę jest to, że nie potrafi wciskać kitu, a jest w Hollywood. A ludzie, którzy tego nie potrafią w Hollywood, nie pasują do niego dobrze, ponieważ tak napędzany jest ten przemysł oraz jak aktorzy są utrzymywani – kit. Dorastałam w towarzystwie sportu, gdzie krzyczałeś cały dzień. Nie mogę pracować w środowisku, gdzie ludzie cały czas rozmawiają o tym, jak wszystko, co robię jest właściwe. Mogliśmy być w połowie ujęcia i mogłam usłyszeć Davida: „to jest złe”. I Bradley mógłby spojrzeć na mnie ze wzrokiem wyrażającym pytanie: „Wszystko w porządku?”. I mogłabym po prostu zacząć fiksować. Czasami będziesz do bani i to świetnie, gdy ktoś może po prostu powiedzieć ci, że jesteś do bani.

W finale filmu wyglądasz jak dobra tancerka.

Jeśli to prawna, to zasługa wielkiej edycji oraz możliwe CGI. Nagranie tego było bardzo trudne. Bradley ma ten wspaniały mózg, który widzi jak oni to robią i mówi „OK”. Ja taka nie jestem. Ledwie mogę przejść przez pokój.  Tak to sprawiło, że chciałam się zabić.

Jest wiele rzeczy o twoich stopach w Internecie.

Nigdy o tym nie słyszałam.

Nie sądzę, by chodziło o seksualną rzecz.

Nigdy nie byłam nawet w takim miejscu. To bardzo zabawne.

Może ma to coś wspólnego z twoim bieganiem.

Och, biegam jak idiotka. Nie wiem nawet, jak wyglądam, kiedy biegam, ale z pewnością nie jest to coś, co widziałaś kiedykolwiek wcześniej.

Nienawidzę biegać na bieżni z lustrem naprzeciwko.

Spróbuj wyobrazić sobie, że biegniesz śmiesznie w filmie – na premierze. Moi przyjaciele tam byli, byliśmy po trzech kieliszkach wina i pojawiła się zapowiedź Igrzysk śmierci, a pierwszą rzeczą jest spojrzenie na mnie, sznurująca wargi w ten sposób. Nie rozumiem, dlaczego nikt nie powstrzymał mnie przed robieniem rąk jak do karate. Hej, Jen, zaciśnij pięści, zrelaksuj twarz. Wyglądam, jakbym imitowała małpę. A potem na premierze zdałam sobie sprawę, że moje nogi są właściwie zdeformowane. Naprawdę biegam nienormalnie. Idź zobaczyć film ponownie. Zobacz, jak biegam.

Zawsze byłaś tak krytyczna w stosunku do siebie?

Nie. To przyszło z wiekiem i sławą. Kiedy zaczęłam grać w wieku 14 lat, myślałam: Odniosę sukces. Zamierzam zdobyć kontrakt. Zostanę aktorką, teraz nie miałabym nigdy jaj by to zrobić.

Kiedy byłaś młodsza i myślałaś o sławie, co sobie wyobrażałaś?

Wiedziałam, że paparazzi mogliby być wkurzający. Nigdy nie sądziłam, że mogliby być straszni. Jestem jedną jadącą dziewczyną, którą śledzi grupa obcych mężczyzn, których nie znam. Zdaje sobie sprawę, że to paparazzi i po prostu chcą zdjęć. Ale twoje ciało nie zdaje sobie z tego sprawy. Według twoich instynktów, jesteś śledzona. Jesteś tropiona. Chcesz po prostu biec i uciec. Jest to coś do czego nadal się przyzwyczajam. Nadal przyzwyczajam się do chodzenia do różnych miejsc. Czy patrzę przez całą drogę w dół?

Unikasz kontaktu wzrokowego z obcymi?

Mam te tunelowe widzenie obcych. Widzę tylko ludzi, których znam. Zwykłam często oglądać ludzi, dopóki ludzie nie zaczęli oglądać mnie. Ludzie zaczynają traktować się inaczej, więc oczywiście, zaczynasz zachowywać się inaczej.

Hollywood jest trudniejsze dla młodych kobiet niż mężczyzn.

Trik jest taki, że nie Googluję siebie.

Nie?

Och, Boże, nie. Próbowałam to uświadomić mojej przyjaciółce, która jest aktorką. Stawała się smutna z powodu zdjęć z czerwonego dywanu. Wpisałam „Jennifer Lawrence jest gruba i brzydka”,tylko by zwrócić na to uwagę. To jak w filmie „Wredne dziewczyny”, kiedy ona odpowiada „jeśli ktoś mówi źle o tobie, chcesz to wiedzieć?”. I odpowiada „Nie.” Ma całkowitą rację. Nie chcesz o tym słyszeć. Jestem od roku czysta od Google.

Co z innymi technologiami Internetu?

Czujesz się czasami, jakby świat postępował dla ciebie za szybko? Wszyscy wczoraj mówili o Twitterze, Instagramie i Tumblrze. To było dla mnie naprawdę myślące i przytłaczające. Dosłownie zaczęłam tracić oddech. Ludzie pokazywali mi te zabawne rzeczy i ja na to, że muszę to mieć. Co to Pinterest? Nie mam go. Wiem, że zanim tam trafię, to będzie już co innego. Kupiłam pudełko na CD mniej niż rok temu.

Spójrz na mój dyktafon. Jest z lat osiemdziesiątych.

O mój Boże. To Kevin sam w domu [Podnosi go i mówi wers z filmu]: „I jedną z tych małych lodówek musisz otwierać kluczem”.

Jak długo kręcisz W pierścieniu ognia?

Dwa miesiące. Myślę, że jesteśmy w połowie. Dostanę jedynie depresji, kiedy te filmy się skończą. Mam tak wiele zabawy z ich robienia.

Przeczytałaś książki?

Tak. Przeczytałam książki i potem dowiedziałam się, że będą tworzyć na ich podstawie filmy. To w pewnym sensie wykańczające nerwowo, gdy dołącza się do czegoś tak dużego. Wybrałam moją ścieżkę. Zamierzałam być aktorką filmów niezależnych. Zamierzałam wozić moje dzieci minivanem i mieć normalne życie. Wiedziałam, że jeśli powiem temu tak, to zmieni moje życie. Nie byłam pewna, czy jestem na to gotowa.

Naprawdę poważnie rozważałaś myśl o odrzuceniu roli?

Tak. Miała trzy dni [by przemyśleć ofertę]. Byłam bardziej na nie niż na tak. Jeśli mam być ze sobą szczera, rzeczą, która przyciągnęła mnie do przesłuchań było właściwie współzawodnictwo. Wszyscy chcieli tę rolę. Chciałam dać z siebie wszystko.

Dlaczego ostatecznie zgodziłaś się zagrać Katniss?

Moja mama powiedziała mi, że jestem hipokrytką. Potem zdałam sobie sprawę, że jeśli miałam być dobrze znana z jakiegoś powodu, to było właśnie coś, z czego mogłabym być dumna.

Dlaczego Katniss jest dobrą idolką dla dziewczyn?

Ona jest Joan D’Arc, która nie widzi siebie w ten sposób. Ona do tego dorasta w pewnym sensie. A ona jest silna jak bohater z waginą. To dobre dla naszych 13-latek. Prawdopodobnie nie powinnam była mówić wagina, ale rozumiesz, o czym mówię. Wagina! Jeśli rozumiesz, wykrzycz to.

Przeczytałem gdzieś – a to może być całkowicie mylne – że jesteś Twihard [określenie fanów "Zmierzchu"].

To takie zabawne. Przeczytałam książkę, kiedy pojawiła się pierwsza cześć. To było: „Cholera, tak, to jest wspaniałe”. Bardziej jestem świrem Harry’ego Pottera. Przeczytałam całą serię trzy lub cztery razy. Znam każde zaklęcie lub formułę. Kończyłam mówiąc czasami terminami z Harry’ego Pottera.

Poznałaś kiedyś Daniela Radcliffe’a?

Tak, wykrzyczałam mu w twarz. Oboje byliśmy u Lettermana. Chwyciłam go za ramię. Oczywiście byłam na 6-calowych obcasach. To sprawia, że mam 1.95 m. Górowałam nad nim, mówiąc „Kocham Harry’ego Pottera!” Jego ludzie od ochrony kiwali na siebie głowami – powinniśmy iść?

Jesteś ze swoim chłopakiem Nicholasem Houltem od dwóch lat. Ścigał cię?

Żadne z nas tego nie zrobiło. To naprawdę zabawne. Nigdy nie miałam czegoś takiego, że mówiłam „Tak, to wspaniałe. Róbmy to cały czas.” Jesteśmy bardzo dobrymi przyjaciółmi. Lubiliśmy się spotykać, a to przekształciło się w randki. Nigdy nie było tego dziwnego okresu. Po prostu oboje bardzo lubiliśmy spędzać ze sobą czas.

Czy wciąż uważasz, że weźmiesz ślub i będziesz miała dzieci?

Oczywiście. Strasznie dziwnie mówić to w wieku 22 lat. Uważam, że powodem, którym jestem na tej Ziemi jest to, aby być matką, co wydaje się być śmiesznym zakończeniem po tak ogromnej karierze. Od kiedy byłam dzieckiem, zawsze chciałam bawić się w dom.

To w pewnym sensie staromodne.

Zapewne tak. Dorastałam w Kentucky. Byłam nianią i opiekunką. Od zawsze kocham dzieci. Ale wtedy znowu nie jestem jednak na tyle dojrzała, aby kupić dom. Nie umiem kupić samochodu. Wciąż spłacam mojego Volkswagena. Jeśli ktoś mi się oświadczy, odpowiem mu: “Muszę spłacić mojego Volkswagena.”

Co masz na myśli?

Kiedy po raz pierwszy dostałam kredyt, natychmiast miałam potworny kredyt. Mówiłam sobie, „Dlaczego mam tak zły kredyt?” Wygląda na to, że otworzyłam kartę Macys czy coś w tym stylu i nigdy nie zapłaciłam. Jedyny raz, kiedy wzięłam kredyt na swoje nazwisko, wyszło żałośnie.

Powinnaś być w stanie powiedzieć „Jestem Jennifer Lawrence” i  dostać lepszy kredyt.

Powinnam po prostu wręczyć im The Hollywood Reporter donoszący ile zarabiam.

Przygotowujesz się teraz do sezonu nagród? To jak planowanie ślubu.

Nie wiem. Nigdy nie planowałam wcześniej ślubu. To jedna z tych rzeczy, kiedy czytasz pierwszą recenzję i jest ona entuzjastyczna, a wszyscy wciąż wskazują, że to się wydarzy. Myślę, że w tym roku będzie lepiej, teraz, kiedy mogę pić. Szczerze sądzę, że to było najgorszą częścią. Nie możesz wysiedzieć Złotych Globów bez picia. Byłam jedyną trzeźwą osobą tam, która słuchała każdego słowa. Było to takie chłodne w jednym punkcie, owinęłam się trenem mojej sukni i wtedy zobaczyłam siebie pojawiającą się na ekranie. Zaczęłam się uśmiechać, ale zęby mi zgrzytały. Prawdopodobnie wyglądało to tak, jakbym sekretnie płakała, jakbym myślała, że mam jakąś szansę.

Co na temat Oscarów?

Oscary są niesamowite. To ostatnie rozdanie nagród. Odpuszczasz sobie. Oni śpiewają i tańczą i mają ekscytujące światła.

Ludzie mówią, że w tym roku wygrasz.

Nie wiedziałam. Muszę zacząć googlować samą siebie.

tłumaczenie: Gianna dla hungergames.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...